Kassaskåp

 
 
Då var dom här två nätterna över för den här veckan.
Tre larm skrapade vi ihop,  två villa larm, förmodligen var det ägarna i båda fallen.
Men imorse var det lite spännande. Vid fyra imorse fick vi ett larm på en butik i centrum. 
 
När jag larmade av och kontrollerade vilken sektion som hade larmat så ser jag att det är en ir dekkare vid ett kassaskåp som löst. 
Inne i butiken så finns det en kund toalett, som dessutom ligger vägg i vägg mot det rummet som kassaskåpet finns i. När jag tar in Flisan så börjar hon lukt markera. 
När vi ska kontrollera toaletten så hör vi lite konstiga ljud inifrån, samt så är dörren låst. 
Vi backar ut och ringde polisen. 
Under tiden fryser vi läget genom att stå så vi att ser både toaletten samt kontorsdörren. 
 
När polisen kommer till platsen så delar vi in oss i två grupper. Jag och en polis tar toaletten medans två andra poliser går in till kontoret samtidigt. 
 
Vid kontroll av toaletten så upptäcker vi att den är tom, lika så kontoret. Ljudet från toaletten visade sig komma från en fläkt som i sin tur sitter inne i grannlokalen!
Så det var bara att tacka polisen för hjälpen ;)
 
Imorgon ska vi åka till Marma och träna med Missing People. Så mera om det kommer imorgon ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0