Ny vecka och två skitiga poliser

 

Då var det dags för lite jobb igen.

Den här veckan är det onsdag och torsdag som gäller. Jobb helgen som var, den liksom bara var. Två larm på hela helgen, båda var villa larm som inte var något. Så inget spännande hände med alla spöken och monster till trots. Det blir nya tag den här veckan.

Får se om det blir något att skriva om då.

Dagens anekdot, lite äckel varing men roligt ändå! Det här hände för ganska många år sen, det var när jag körde i Gävle. Jag körde då en bil som det kommunla bostadsföretaget köpte av hos då. Vi körde då störningsjour, idag heter det trygghetsjour, samt låsöppningar åt hyresgäster, polis, ambulans osv och även olika områdesbevakningar med källare bland annat.

Den här gången fick jag en brådskande låsöppning åt polisen i en stadsdel norr om själva centrum. Larmet var misstänkt kvinnomisshandel! Pulsen rusade en hel del på vägen dit. Självklart var man på andra sidan stan, så är det alltid av någon konstig anledning när man har brådskande larm!

Jag skyndar mig till platsen och väl på plats står två poliser och väntar. Dom står i trapphuset och hyschar mig när jag kommer in, dom viskar att dom väntar på förstärkning.

Det kommer en till polis, jag tar fram nyckel och stoppar in den i låset och väntar på klarsignal från polisen. Jag får signalen. Jag låser upp och rycker upp lägenhetsdörren, men här var det det en innedörr direkt innanför, även den var stängd. Sträcker mig fram och ska precis rycka upp den också, men då försvinner dörren från min hand. Där står en sprit språngande halv fet gubbe med sin snopp ca 3 dm från mitt ansikte! Och Polisen på min andra sida, dom med utslagna batongen och pepparsprayen redo!

Jag slänger mig tillbaka och poliserna rusar in och kastar sig över honom. Bänder upp armarna på honom och sätter på honom handfängsel. Då kommer frun i en väldigt, och då menar jag väldigt, slarvigt knuten morgonrock på sig och frågar vad det är som händer.

Mannen som står med handfängsel frågar också vad det är som sker. Polisen förklarar då att det är flera grannar har ringt om att en kvinna blivit misshandlad. VA?! säger båda, I den här stunden kommer det en andra naken gubbe ut från sovrummet. Han med handfängsel frågar då om det var olagligt att ha sex! Det visade att allla tre hade haft ett lite äventyr där inne och blivit lite högljuda.

Mannen med handfängsel var rätt berusad, så polisen bedömmer då (konstigt nog) att han skulle med till stationen. Han säger då att han måste gå på toa först. Nej säger polisen, det fick han göra på stationen. Han upprepar att han måste, hans fru lägger till att han är kass i magen. Innnan hon hinner säga det klart så kan mannnen inte hålla sig utan utan ett för välbekant ljud kommer och han helt enkelt skiter på sig OCH på dom två poliser som står bakom honom! Ena polisen fick lite på sin sko medans den andra fick halva byxbenet ner sprutat!

Jag springer ut från trapphuset och är rätt nära att kasta upp kan jag lova.

Lärdom av detta, lyssa på en person om den säger att den är dålig i magen! ;)

Kan tillägga, polisen kontrollerade kvinnan och övriga lägenheten och försäkrade sig om att det var sex dom hade haft och hittade inga spår ev misshandel!

 

 


Kommentarer
Postat av: Alex

hahahah!! tack för ett gott skratt!

2013-12-03 @ 13:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0