Som sagt

Sitter hemma och läser igenom lokala tidningar på nätet och hittar återigen "felaktigheter" i artiklar.

Ni som läste mitt inlägg i lördags om våran fredag kväll, så slev jag ju om ett lägenhetsinbrott vi fick som fastighetsjour jobb vid 1830 tiden på fredag kvällen.
Det var en förbi passerande som upptäckte detta.

Idag står det så här i tidningen:


"Tjuven tog sparpengarna

SANDVIKEN

Natten mellan den sjätte och sjunde februari tog sig en inbrottstjuv in i en bostad på Smultronbacken i Sandviken. När 26-åringen som bor lägenheten kom hem upptäckte han att en fönsterruta var krossad och att någon hade letat igenom skåp och lådor. I sovrummet noterade 26-åringen att hans burk med sparade mynt saknades. Till polisen har han uppgett att det ska handla om 5000 kronor. Polisen har rubricerat det som grov stöld"

Nu kanske ni undrar varför jag tjatar om att tidningar aldrig ger en rätt bild av sin händer.
Det är framför allt två anledningar.
Första: Jag tycket att det är viktigt att det kommer fram och belyser vad vi väktare gör! Dels för alla hyresgäster vet vad dom betalar för och dels så är det sällan vanligt folk vet vad vi gör.
Andra: För att samhället ska veta att vi finns och vad vi gör.
Man får ofta kommentaren: men du sitter väl bara i bilen och åker runt på nätterna. Riktigt så är det ju inte då. Jag har ca 50 ställen/kunder att åka till under en natt och gör ca 20 mil i snitt per natt. Lägg då till eventuella inbrottslarm, trygghetsjour/ störningsjour, driftlarm andra tekniska fellarm och brandlarm m.m på mina 12 timmar som jag jobbar.

Eftersom vi är ett privat ägt aktiebolag så måste det finnas kunder som betalar för våra tjänster och därigenom min lön. Att bara åka runt på nätterna finns det ingen som betalar för. Väktarna i dagens Sverige är väldigt viktiga för ett fungerande samhälle. Hur skulle dagens samhälle se ut med dagens antal poliser fast utan alla väktare och ordningsvakter? !
 
Nu ska det rastas hund och äta innan vi drar på oss uniformen och sitter oss i tjänstebilen för att tackla nattens kommande jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0