Spårträning

Idag var vi till skogen och tränade spår. Äntligen! 
Man lär ju passa på när snön har försvunnit! Det hade den tydligen inte gjort som ni ser längre ner
 
Idag fick vi ha äran att ha med en gammal kollega till mig, Niklas och hans boxer Bosse.
Bosse har aldrig tränat spår förut,  men det finns talang där kan jag lova! 
 
Vi,  jag och Flisan gjorde två spår. Ett apell spår och ett överrasknings spår. Apellspåret körde vi just för att det är första spåret vi kör på hela vintern. Sen bad jag Niklas lägga ett spår precis som han ville. Det vart ett riktigt roligt spår,  ca 400-500 m långt som slingrade sig. Båda spåren klarade Flisan hur bra som helst. Det kändes riktigt bra idag. Så nu blir det att anmäla sig till tävlingarna så fort dom kommer ut på internet. 
Bosse och Niklas körde vi raka spår,  ca 100 m långa. För att vara första gången så tyckte jag det såg riktigt bra ut. Lite mera träning där så kommer jag nog även ha tävlings sällskap i sommar! 
 
Man ska även ha mysigt i skogen mellan spåren
 
Flisan med spår slutet på apellspåret
 
 
Bosse drar iväg på spåret
 
Niklas och Bosse förbereder sig på mitt överrasknings spår
 
Niklas visar Bosse vart spåret börjar
 
Niklas och Bosse påväg tillbaka efter första spåret
 
Niklas på väg att gå ut och lägga mitt överrasknings spår
 
Den här skiten kom på 5 min under tiden vi väntade på att gå det långa spåret Niklas har lagt.  Trodde det skulle bli en rejäl utmaning för Flisan när snön har lagt sig över spåren. Men där var jag rejält överraskad. Tre av fyra spårapporter hittade hon. Hon missade den sista apporten med en meter, hon var så nära den att jag kunde böja mig åt sidan och ta den i farten och slutet hittade hon. Riktigt nöjd och stolt över våran insatts idag. Lika så för Niklas och Bosses insatts. Enligt Niklas har jag ialf inte skrämt bort dom från mera spårträning. Sista han frågade innan vi åkte var när vi skulle träffas nästa gång! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0