Pågående inbrott

 
 
Snacka om att det blev en rivstart efter långledigheten.
 
Jag var och gjorde en ytter rond på ett större företag här i stan igår kväll, vid 2130 tiden.
När jag kommer runt ett hörn ser jag hur en kille kommer upp genom ett fönster. När han får syn på mig lägger han benen på ryggen och drar in i skogen som ligger bakom fastigheten.
När jag kommer fram till fönstret så ser jag att även fönstret brevid är sönderslaget och öppet.
Tittar in och ser att halva kontoren är sönderslagna.
 
Ringer polisen som kommer och gör en brotsplats undersökning och säkrar vissa spår. Det i kombinerat med mitt signaliment så finns det en stor chans att rätt person kan lagföras för detta.
 
Senare under natten så kommer det ett larm från en restaurang mitt i centrala stan. Misstänker dirket att det är skarpt inbrott, sist det var larm där så var det skarpt. Då grep vi fyra killar i ett trapphus en bit bort. Dom fyra hittade vi tack vare den hunden jag hade då, Chivas. Polisen "beordrade" mig att söka med Chivas i trapphuset. Spåret gick ner i källaren, genom hela källargången och upp genom ett trapphus. Högst uppe stod dom fyra killarna. Det var ett vittne som hade sett dom killarna gjort inbrottet och kunde lämna ett klok rent signalement och senare även peka ut dom. Det var ett av mina bästa minnen som hundförare när vi sökte upp killarna och hittade dom! Det blev ett rejält ben till Chivas då kan jag lova!
 
Det tar 2 min för mig att ta mig dit. På plats kunde jag konstatera att ett fönster var sönderslaget. Larmar polisen som är snabbt på plats. När vi är på väg in så säger polisen som står kvar vid fönstret att lyset släcks på toaletten och sen tänds igen!
Vi misstänkter då att det kan vara någon kvar. Vi söker igenom lokalen och konstaterar att det är tomt. Som det verkar så har dom inte fått något med sig. Förmodligen tack vare att jag var så snabbt på plats.
 
Så nu får vi se hur det blir inatt, om det foortsätter i samma stil.
Ni får helt enkelt hänga med och se! ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0