Lydnadsträning med film + massa bilder

Igår, lördag, så var jag och Niklas och tränade lydnad.
Bosse som fortfarande är sjuk fick stanna hemma och vila med, sin onda rumpa.
Niklas var med och dokumenterade både med foto och filmning, han passade även på att vara med i lite störande också! Helt perfekt då det är mycket sånt vi behöver träna på, då Flisan kan ha lite svårt med koncentrationen på planen vid uppkörning och tävling.
Det var en genomkörning av lydnaden och sen nötte vi på lite med apportering och läggande under gånng. Även koncentrations träning med störning av Niklas.
Nu låter det som att Niklas bara var ett störningsmoment, men det var lite det som var meningen också! ;)
Han är bra på det också ;)
 
Koncentrations träning, nog lika koncentrerad jag ser det ut som
 
Apportering, mitt i vändningen
 
Nu snabbt tillbaka!
 
Här husse!
Platsliggning, det var nog lite ensamt där borta, vart 7 min långt. Brukar låta henne ligga längre än 5 min, för att hon inte ska vänja sig att bara ligga 5 min.
Inkallning
 
Klara, färdiga ..........
 
Framförgående, hon ska gå i kopplets längd utan att dra

Belöning och lek är viktigt! Som ni ser så är det full gas
 
 
Foto: Niklas Mäntylä
 
 

All foto: Niklas Mäntylä
Stort tack Niklas för att du filmar och fotar oss!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0