Spårträning med ett mastodont spår

Idag var det dags för spårträning igen. Även denna gång med min förra kollega Niklas och hans Bosse. 
 
Niklas körde tre spår nybörjar spår, nu börjar det ser riktigt bra ut på för dom. Nu är det dags att bygga på dom lite! 
 
Själv körde jag ett mastodont spår. Det blev ca 2.5 km långt!
Tanken var att köra ett U spår, men då en sank mark område kom i vägen där Flisan tappade spåret då bröt vi där och fortsatte sen spåret på tillbaka benet. Men det vart ett riktigt lycka spår ändå!
 
Foto: Niklas Mäntylä
På väg till spår starten
 
Foto: Niklas Mäntylä
Nosen i backen och sen kör vi
 
Foto: Niklas Mäntylä
Kom igen husse!
 
Foto: Niklas Mäntylä
Spårapport hittad, visar på att spåret fortsätter. Inte ens kameran hinner få svansen i skärpa!
Ja hon älskar verkligen att spåra och jobba
 
Foto: Niklas Mäntylä
Hämtar igen lite flåset innan vi kör tillbaka spåret efter en liten av stickare innan Niklas kom på att vi hade gått för långt. 
 
Foto:Niklas Mäntylä
Alla 6 spår apporter hittade och slutet!
Niklas och Bosse spårar för fullt
Våren är här!
 
 
Långt blev det. Lilla u sängen var det sump marken som kom i vägen ;) 

Kommentarer
Postat av: Anneli.pettersson

God morgon! Det var mej ett regält spår hon fick Flisan och inge lätt terräng...alla apporter hittade trotts alt. Bra jobbat! Med tanke på massa negativa diskutioner hit och dit ang försvarsmaktens avel och hundar så tycker jag detta är riktigt roligt...vilken stjärna du har Kenneth. Själv amatörspårar vi bara för aktiveringens skull då hon har mycket energi in tik och har tyvärr låg stresströskel. Men nosjobb verkar ha en positiv inverkan på det även i andra situationer då hon får utlopp för den "negativa" energin i spårjobben

Svar: Jag har också följt dom där diskussionerna och börjar bli riktigt trött på dom. Personligen tycker jag att det viktigaste är att få fram riktigt bra hundar och behålla rasen så intakt som möjligt.
Ja det är en riktig arbetsmaskin jag har. Både roligt och utmanande.
Så nu får man fundera ut vad man ska utmana henne med i fortsättningen.

Jätte kul att du följer oss!
Flisan

2014-03-09 @ 07:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0