Fredags träning

I fredags körde vi en "långvandring", ialf tidsmässigt, 2 timmar tog det att gå 1 mil. Vi gick genom ängar, skogar och byar från Kungsgården hem.
Nu när det bara är tre veckor kvar tills vi åker upp till Kiruna så gäller det att hålla i den här träningen vi har kommit igång med. Hittils har jag kört med 19 kg i ryggsäcken, ja jag vet att jag har skrivit att jag haft 18 kg. Men efter en kontrollvägning så visade det sig att ryggsäcken låg på 19 kg. Så den här veckan lägger jag på en flaska på 1,5 liter vatten i ryggsäcken, målet är att lägga i ytterligare en till inann den 7e augusti.
Jag har även planer på att vandra upp för kungsberget här utanför Sandviken. Det är en skidbacke som är 309 m öh. Lite av backträning inför dom riktiga backarna efter kungsleden.
 
 
Redo med nya tröjan från gruppen "Vandra med hund i Sverige" på Facebook
 
Flisan tvärnitade och var tvungen att granska kossorna innan vi kunde gå vidare
 
Ett fästing paradis skulle jag tro
 
Undra vart vägen leder
 
Här fattades det en Rasmus på luffen som kunde stänga grinden efter mig
 
 
Vissa ställen kändes mera som om man var i Amazonas än i Sandviken
 
 
Ett väldigt nyfiket föl kom fram mot oss, ända tills mamman ropade efter den, då for den som en skollad råtta till mamman.
 
Lite färdkost
 
 
Jaha ja, undrar vad man gjorde i dom här husen förut?! ;)
 
 
Bara 4 km kvar hem!
 
 
Mycket fokuserad hund!
 
 
Ännu mera djur efter vägen! Se film nedan
Djur pratar med djur, typ ;)
 
 
 
15 stycken såna här äckliga vidriga skit djur plockade jag från Flisan när vi kom hem!
 
Följs oss på Instagram: K9_Sec
Facebook: Försvarsmaktens Flisan
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0