Niklas har ordet!

Då var det dags för mig (Niklas) att äntra scenen. Som Kenneth nämnt tidigare så är jag hans följe slagare i Fjällräven classic som vi så klart kommer att genomföra med våra älskade hundar. Jag tänkte jag skulle börja med att presentera lite kort vem jag är och min hund.
 
Jag är född och uppvuxen i Hofors som ligger ca 3mil från Sandviken där Kenneth bor. Jag bor i villa med min sambo Sara och våra barn Lukas, Anton och Gustav. Jag jobbar som väktare på Addici Security i Gävle men har tidigare jobbat på Securitas tillsammans med Kenneth.
 
Jag har en boxer vid namn Bosse på 4år. Bosse är väldigt framåt, har en massa energi och ligger väldigt sällan still. Det är antingen full gas eller ingenting som gäller för han.
 
Både jag och Bosse är engagerad inom Missing people. Bosse är godkänd eftersöks hund tillsammans med mig och jag verkar även som gruppchef.
 
Det var lite kort om mig och Bosse, nu till nånting mycket roligare!!
 
Vi har fått en till sponsor som sponsrat oss med ett vandrings bälte. En smidig expanderlina som man fäster i tillhörande bälte så man får båda händerna ledigt till annat.
 
Stort tack till Hundkompaniet K9 (http://www.hundkompanietk9.se/)
 
Länk till bältet: http://hundkompanietk9.se/dragutrustning/promenad-jogging-set-med-expanderkoppel/
 
När Kenneth skicka bild på att han hämtat ett paket så förstod jag att våra bälten hade kommit. Gissa om jag blev laddad att prova det. Sagt och gjort, jag hämtade mitt bälte hos Kenneth och hann precis innan för dörren innan jag slet upp förpackningen. Idag fick jag prova det och det funkade riktigt bra. Tidigare har jag fäst kopplet i en rem på väskan, men det blev aldrig riktigt bra och jag störde mig på den hela tiden. Nu gick det mycket smidigare och expanderlinan var riktigt bekväm, både jag och Bosse slipper dom där rycken när han stannar för att lukta eller kissa.
 
Hittills har vi bara tagit kortare turer på mellan 4 - 6km. Jag har haft packning på 5kg och Bosse på 2kg. Då jag precis köpt nya kängor så måste jag gå in dom ett tag till innan jag lägger på mer vikt.
 
Jag kommer att fortsätta titta in då och då för att lämna ett avtryck, men jag lämnar över större delen av skrivandet till Kenneth.
 
 
 
 
Bosse med expanderlinan.
 
 
 
Som ni ser så fäster man linan smidigt i bältet.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0