Vandringsträning

Då har vi lyckats fått ihop en till gemensam vandringsträning.
Den här gången träffades vi i Högbo bruk, utanför Sandviken. En riktig oas i Gästrikland, här finns kanotuthyrning, en ny invigd MTB Arena och massor av motionsspår samt ett kostfruset skidspår. Kolla in deras hemsida: http://www.hogbobruk.se/
 
Åter till vandringen, vi har räknat på att ta Fjällräven classic på ca 6 dagar, det blir ca 1,8 mil per dag, vissa dagar kommer det säker bli mera och andra kanske kortare. Vi satsar inte på att ta loppet på kortast tid, utan vi satsar på att njuta av miljön i fjällen allt vi kan.
Igår när vi var ute så tog vi 15 km spåret, då vi får känna på hur det är att vandra nästan samma sträcka som vi kommer att vandra uppe i fjällen. JA vi vet, det är en helt annan miljö ;)
Men en sak vi funderade på mot slutet av spåret, varför är alla backar på slutet av alla motionsspår! ;)
 
Jag körde 17 kilo i min ny inköpta ryggsäck och Flisan körde med 5 kilo.
Niklas, som är lite klenare än mig, säg inte att jag sagt det ;) körde med 14 kilo och bosse på 3 kg.
 
Oasen Högbo bruk!
 
Niklas och Bosse ser väldigt koncentrerade ut!
 
Upptäckte att en del av Gästrikeleden går en bit på 15 km spåret
 
Flisan "vilar"
 
Bosse vilar på riktigt!
 
Gäller att kyla magen också!
 
Att äta frystorkat ingåpr ju så klart i förberedelserna också! ;)
 
Smakade faktiskt mycket bättre än vad jag trodde!
 
Även hundarna får energi påfyllnad
 
Bosse också såklart! 
 
ialf jag tycker att det är roligt att vandra!
 
 
 

Flisan tar ett välförtjänt bad efteråt!
 
 
Expanderlinorna vi har och bältena kommer från Hundkompaniet
www.hundkompanietk9.se
 
Energipastan kommer från Aptus
 
 
Våra kövjeväskor från Ruffwear kommer från Pongo.se
 
Vi vill återigen tacka våra sponsorer!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0