Kommande vandring i Sälen

Äntligen, nu börjar det närma sig!
På fredag tar jag med mig hundarna och drar till Sälen för en vandring över helgen.
Har en planerad tur på ca 30 km och en liten eventuell tur som en bonus om vi känner för det, lite beroende på väder också.
 
 
Sist jag var på en längre tur i fjällen var när jag och Niklas tog med hundarna till Nikkaluokta och vandrade 11 mil i Fjällräven classic med våra hundar för två år sen.
 
Efter det har ju Nixon kommit till mig också, han är nu 17 månder. Så det kommer bli hans första fjällvandring och första övernattningar i ett tält.
Jag kommer tillbaka med lite mera om den planderade turen och packningen.
 
Tänkte att vi skulle åka vid 07-tiden på fredag, kommer att ta ca tre timmar med bil till Sälen.
 
Till den här turen har jag några sammarbetspartner som jag vill passa på att presentera också!
 
 
 
Från Friluftsbutiken köpte jag ett Trangia kök, bränsleflaska, sittunderlag och en kaffepanna
Kolla in http://www.tradera.com/profile/items/896471/friluftsbutiken
Stort utbud, bra priser och grym service!
 
 
Wild Chips skickar med ett helt gäng påsar med torkat kött av ren, älg och hjort! Riktigt goda!
 
 
Alla känner väl till Gevalia? Dom skickar med ett par paket kokkaffe till mitt Trangia panna! Finns inte
mycket som slår rikitgt kokkaffe på fjället
 
 
GP Batteries skickar med en powerbank på hela 10400 mAh samt en solcellsladdare så jag kan hålla min
telefon och GPS laddade under hela vandringen
 
 
Stort tack till mina sammarbetspartners! Ni sätter verkligen guldkant på den här vandringen!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0