Mera träning och spår

Idag var vi och tränade själva, det blev lydsträning och ett apellspår.
Vi började med med en platsliggning, sen riktade vi in oss på att nöta framförgående och apportering. 
Apellspåret gick också bra idag! Precis när vi var klar så öppnade himmlen sig! 
 
På lördag ska vi åka och titta på när en kompis till husse ska tävla i lägre spår, man eller snarare husse kanske lär sig något. 
 
Platsliggning i 5 min. I apell är det 3 min men när vi kör upp för polisen så kallad RPS lydnad så är det 5 min med 5 skott efter varandra på slutet.
 
Apporteringsträning, ibland kan det vara roligare att leka med träbiten än att göra det man ska till husses stora förtret ;) Ibland gör man ju det man ska för att få belöning ;)
 
Framförgående, ska gå i kopplets längd utan att dra till andra sidan planen.
 
 
Slakt nr 2? Nej då, husse borstade ur mig igen! Eftersom det spöregnade så vart i duschrummet i källaren. 

Kommentarer
Postat av: Anki Johansson

Kan Flisan verkligen ligga still i 5 min?

2013-08-09 @ 07:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0