Klockan klämtar och Sven?


 
Fortfarande efter nästan 11 år i yrket så råkar man fortfarande ut för saker man aldrig varit med om.
 
Polisen ringer till mid vid 00,30 tiden, dom hade i sin tur blivit uppringda av grannar till en kyrka vars klockor stod och ringde för fullt!
Jag var då i ett samhälle utanför stan på jobb, talade om för polisen att det kunde ta ett tag innan jag kunde åka dit.
När jag väl var på väg så fick jag ett inbrottslarm, som jag var tvungen att prioritera före kyrkan.
Självklart var det ett larm som krånglade, det var ett stort ställe och det är många hus så det tog en stund innan jag rätt upp det larmet. Tillslut när jag hade löst det så kunde jag bege mig till kyrkan.
På plats kunde jag konstatera att mycket riktigt var det full fart på klockorna.
Efter att letat ett tag i kyrkan så hittade jag på elcentralen till klockorna.
Bröt huvudströmmen och klockorna tystnade, 2 1/2 timme efter att polisen ringde! Tyvärr blir det så när man måste prioritera.
 
Så var det stormen Sven då. Kvällen började med lätt snö fall som sen slutade, efter ett tag började det små regna.
Man började ju fundera vart den tog vägen. Hela natten sen hände det inget, blev lite anticlimax. Man hade ju bara väntat och väntat och förberett sig på det värsta. Men sen vid halv 5 så brakade det lös! Snön vräkte ner och det började blåsa!
 
Sven kom på besök
 
En som älskar snö ialf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0