Träning och jobbhelg

I fredags hade vi hundträning med jobbet igen. Som vi har en gång i månaden.
Inriktningen för våran del var skydd. Just i fredags var det att putsa och slipa bettet på Flisan. Det låter lite hemskt, men är otroligt viktigt att Flisan biter bra. Att en hund biter bra menas med att en hund biter med hela munnen, inte bara framtänder och bettet ska vara hårt och kraftfullt.
Det går ju emot allt vad som rimmar med hundar, men i mitt fall kan det i värsta fall vara det som avgör om jag klarar mig från ett överfall från en buse.
Även om det är i självförsvar så är det fortfarande strikt hundägaransvar som det står i lagen. Så det blir jag som får betala läkaren för busen om det skulle behövas.
Men det gör jag så gärna om det skulle behövas!
I fredags gick det riktigt bra på träningen, hon gjorde kraft fulla och rejäla bett i armen!
 
 
Sen var det dags för lite jobb, den här helgen som blev en lördag och söndag natt hade vi en ny kollega med oss som vi började lära upp. Det fortsätter vi med senare i veckan.
För övrigt var det en relativt lugn helg för oss. Några få larm i lördags som visade sig inte var något speciellt. Ett av dom var jag rätt säker på att Flisan skulle få komma till användning. Det var ett företag som larmade runt midnatt och på det stället brukar det vara inbrott på. Men inte den här gången. Det var en innedörr som inte var riktigt stängd.
I går kväll kom det ett larm inne stan som gjorde oss lite fundersamma, men även är var det falskt, tack och lov.
 
Nu är det några dagar ledigt innan vi kör i helgen igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0