Jobbhelg, hundträning i Västerås samt ännu ett ögonbryn!

Som ni har märkt så har det inte uppdaterat på hela helgen, det för att inget speciellt har hänt.
Inte den här helgen heller. Precis som för två veckor sen, förra jobbhelgen. Det enda som kom var två larm ett falsk inbrottslarm och ett fryslarm på en butik. Personalen hade glömt att stänga dörren till frysrummet inann dom gick hem! Så det vart lite varmt där inne.
 
Idag följde vi med våran instruktör till Västerås på hundträning. Det är ju väldigt snart uppkörning från våran del 
Vi körde mest platsliggning, man lär ju passa på när man får chansen med flera andra hundar.
Jätte bra träning.
 
Sen vard et dessutom fyra kollegor som körde upp sina hundar,
Alltså kul att se när man gör provet för polisen ;)
Välkommen till "Gurlstaden!
 
Prov i inkallning
 
 
Det är Polisen som gör proven och förhoppningsvis godkänner oss också!
Appropå ögonbryn!
Istället för ett lite kort inlägg här på bloggen så tänkte jag dela med en annan av mina historier
om mina numera berömda ögonbryn. Den förra smällen fick det vänstra, nu var det det högras "tur". Får ju liksom inte vara ojämt!
Det här hända nästa för exakt två år sen, november 2011.
Tidigt på morgonen fick jag larm på ett känsligt ställe, alltså ett högrisk objekt, mitt inne i centrala Sandviken.
Som jag sagt förut, vissa ställen får man rejält adrenalin påslag när man får larm på vissa kunder. Detta är ett sånt larm.
Dessutom fick jag reda på att polisen var på väg också!
Centralen hade av larmen dom fick konstaterat att det förmodligen var pågående inbrott.
Jag var snabbt på plats och konstaterade snabbt att det var inget inbrott, allt var helt inga bryt märken på dörren.
Ringde polisen och medelade att dom inte behövde komma.
 
Nu skulle jag in och kontrollera larmet och vilka sektioner det var som hade larmat, det var här problemt började.
Nyckeln jag hade fungerade inte. Dom hade nämligen bytt ägare och där med lås, händer ganska ofta. Jag ringer till larmcentralen för att få prata med kontaktpersonen.
Jag kommer inte ihåg vad centralen frågade efter men jag skulle hoppa in i bilen och kolla upp det.
Jag har telefonen i ena handen och ficklampan i den andra. Ficklampan vi har är väl ca 30 cm långa, så det igen liten sak,
När jag hoppar in i bilen så böjer man sig liksom fram och in ju, samtidigt lyckas jag på något sätt att slå lampan i dörren och sen rak upp i ögonbrynet!!! Centralen har jag fortfarande kvar i telefonen!
Ont gör det kan jag lova, så in i hel**te!!! Avslutar lite snabbt med centralen.
 
Känner att det börjar bli fuktigt vid ögat, tar handen för att känna efter. Då börjar blodet att spruta!
Hoppar ur bilen snabbt som tusan för att inte blöda ner hela bilen. Ställer mig framåtlutad för att inte blöda ner hela uniformen och blodet bara rinner och rinner.
När jag står där slår det mig plötsligt, skit, hoppas ingen ser mig nu. Tänk om någon vaknat av larmet och tittar ut, ser en väktare som står framåtböjd och blodet forsar. Nu måste jag försöka göra något åt det innan varenda polis bil står här med dragna vapen och frågar vart gärningsmannen tagit vägen.
Letar reda på en pappersrulle i bilen, fortfarande framåtböjd och blödande. Lyckas till slut få det att sluta blöda.
Puh, inga sirener hörs!
Nu tänkte man ju att halva ögonenbrynet måste vara bort slaget, som ni ser på bilen ser det ut som ett litet myggbett! Om det vore så pass att man hade fått sytt ändå, så hade man ju kunnat sagt att man fått sig en pärla.
 
Märket efter ficklampan!
 
En dag senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0