Facebook fråga och Vårsol!

Igår blev vi över 200 gillare på Flisans Facebook sida! Det är fantasiskt roligt att ni är så många som vill följa oss! Det gör mig inspirerad att fortsätta att skriva och dela med oss av våra erfarenheter och vad vi är med om på jobbet och fritiden.

Fick en väldigt bra fråga på Facebook igår av Anneli:

 

”Vad tycker du är svårast när ni är i tjänst om Flisan tex inte alls är på jobbhumör? Hur motiverar du henne? Eller kliver hon på med full maskin”

 Jag har en jätte tur. Flisan är en riktig arbetsmaskin. Hon älskar att jobba, när som helst och hur som helst. Det är det absolut bästa hon vet. Så det har aldrig varit något problem.
Sen har jag sån tur att jag har en kompis som jobbar på ett annat bolag här i stan som gärna hjälper till. Han har varit hundförare hos oss förut. Så vi hittar på olika bus på nätterna. Så det kan ju hjälpa till att ha henne på tå. Så hon vet ju aldrig när eller vart det blir "en ful och bråkig gubbe" Sen är Flisan rätt energisk så det räcker med att fråga henne vart är busen är så är hon triggad. Hon blir aldrig trött vaken mentalt eller fysiskt. Det underlättar en hel del i mitt jobb också det är både roligt och utmanade.

 

 

 Idag var vi ute på en långsväng med lillhusse i vår solen som tittade fram, samtidigt så fick Flisan köra lite fysträning. Klövjeväska på med 3 kg vikt i under en timmes promenad.

 

Den här veckan blir det jobb tisdag och hundträning på onsdag sen jobb igen torsdag. Sen kommer jag vara hemma och pappa ledig ett tag.


Kommentarer
Postat av: Anneli.pettersson

Eftersom hon är högtempad blir hon stressad av barnet?

Svar: Nej faktiskt inte. Hon har en otrolig av knapp också. Han kan hålla på att leka runt henne och kasta leksaker och hon ligger och sover.
Flisan

2014-02-18 @ 08:29:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0