Hundträning

I fredags hade vi hundträning med firman igen. 
Även den här gången körde vi lydnad och skydd. 
Bilderna här nere är våran "nya" kollega Jessica som har tagit. Nya och nya,  Jessica har jag jobbat med i ca 9 år nu, men hon är ju ny hundförarkollega.
 
Inkallning. Här ska Sitta kvar när jag lämnar henne och komma när jag kallar in henne
 
Fullfart ska hon ha när hon kommer springade in till mig
 
Flisan har en liten udda stil när hon ska backa ut! 
 
Nu jävlar! Nu ska det bitas i "busen"
 
Där har vi honom! 
Och för er som inte har provat det här med arm, det gör ont!
 
Tack Jessica för dom fina bilderna!
 
Idag måndag går vi på och jobbar igen efter tre veckor "ledigt". Jag har varit på fort utbildning och sen har vi haft lite hundträning och sen har jag haft turen att få lite fripass. 

Kommentarer
Postat av: Ulla Andersson

Hallå!
Jag tror inte vi känner varandra men jag jobbar på Securitas Uppsala och brukar vara med på Kenneths hundträningar och jag har en liten schäfertik som inte passar som väktarhund men vi behöver få vara ute med andra hundar och träna lite! Jag tror att du säkert känner igen Gerd Hauffman och Eva Wien som jobbar som hundförare hos oss och dom var uppe i Norberg på hundkurs i September men jag tror inte ni var på samma kurs!
Det var roligt att se korten och när jag såg Kenneth så måste jag bara skriva lite här hos dig!
Jättefin tik du har tycker jag och verkar ha gott krut i sig!
Ha det så gott och jobba lugnt!

Svar: Jag tror att jag vet vem du är. Jobbade i Märsta förut. Jo dom känner jag till.
Nej vi var på olika utbildningar då.
Kul att du hör av dig. Hoppas du kommer att finna intressant läsning här.
Flisan

2014-02-03 @ 15:40:28
URL: http://Andersson53.123minsida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0