Jobbhelgen avklarad

Då var dom sista passen för helgen avklarade!

Nu är vi ”lång” ledig! Ialf till onsdag J

Både lördag och söndag var larm fria.

 

Igår kväll fick jag en sån här fy vilken dålig husse jag är, känsla.

Jag brukar åka till ett avskilt ställe här i stan och släppa lös Flisan. Det för att rasta henne och så får hon springa ur sig lite. Jag vet att det brukar vara andra där och rasta sina hundar. Det är ett uppe ställe så man har bra koll om det är någon annan där eller kommer någon.

När jag kom dit så ser jag att vi är ensamma där. Släpper ut Flisan och vi börjar gå bort från bilen.

Efter en bit ser jag att Flisan slänger upp nosen i vinden och tvärvänder åt vänster. Vad fick hon upp nu då, slår tanken mig.

Hinner knappt tänka det klart innan jag ser att hon sätter av som en skottspoloing!

”Jävla hund” kommer nästa tanke lika snabbt.

Ropar på henne ” Flisan HIT!” Hon skiter såklart fullständigt i det. Jävlar, är vi inte ensamma ändå?!

Ca 40 meter från mig tvärnitar hon och sätter ner nosen i backen. Tittar upp på mig, ner med nosen igen. Vad fan håller hon på med?!

Ropar på henne igen, ”Flisan KOM HIT”

Ser att hon tar upp något i munnen, nästa tanke: Vad äter hon på nu då.

Sen kommer hon med en jäkla fart rakt mot mig och ser att hon har något i munnen. Stannar framför mig, samtidigt känner jag att jag börjar koka i mig.

Så släpper hon något framför mina fötter.

Böjer mig ner och ser att hon har hittat ett glasögonfodral med ett par glasögon i!!!

Direkt så känner jag mig så jävla dum! Så var det de här med att lita på sin hund.

 

 

Självklart vänder jag och öser beröm över henne. Så är det någon som känner igen dessa glasögon så hojta till.

 

 

Även så är min praktikants tid över hos oss. Jag hoppas att han har funnit det roligt och intressant att vara med mig och Flisan. Önskar honom och alla hans klasskompisar stort lycka till. Vem vet, en eller flera av dom kanske blir mina kollegor i sommar!

 

Kommentarer
Postat av: Anneli.pettersson

Skrattar igenkännande åt hela händelsen och att hundjäveln inte lyssnar på inkallningen...för exakt ett år sen hände nästan exakt samma incident med mej och min hund, bara annat föremål. Hon kommed en sprillans ny Iphone i ett rosa glänsande fodral med både telfon och bankomatkort OCH en lapp med både pinkoden till telefonen som var en födelsedagspresent dagen innan men även till den 16 åriga flickans mammas bankkort. Hon hade tappat den när hon red längst med stigen. Efter ca 20 minuters fortsatt promenad märker jag hur hunden kvastar upp svansen varpå jag kallar in henne å kopplar upp henne. Över krönet ser jag en förtvivlad tonåring med sin mamma gå och leta längst med stigen...Kändes så jäkla bra att kunna lämna tillbaka telefonen och kortet och dom leendena kunde ha smält glaciärer. Men precis som dej var min första tanke jävla hundjävel som inte lyssnar..som det kan bli ibland

Svar: Ja det är imponerade med hundar. Det är bara vi människor som måste lära oss vad dom kan! Bra gjort! Va stolt över eran insats. Tyvärr är inte folk lika ärliga
Flisan

2014-02-17 @ 10:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0