Oväntat besök och Fynd samt hundträning

Tisdag natt är då avklarad. Det kom tre larm under natten. Ett av dom ställde till det en hel del för mig. Passerkortet hade slutat fungera! Tack för den! Stället det var på måste man ha kort till för att komma in överallt. Så det var bara att ringa fastighetsjouren som fick gå med runt. Så istället för att ta en kvart så tog det en timme med att vänta in jouren och kontrollera huset. 

 

Kan säga att jag vart helt godkänd! PUH!

 

På väg till en rond så såg jag i ögonvrån en moped som stod lite konstigt utanför en larmkund. Vänder tillbaka och gör en kontroll av den, upptäcker då att tändningslåset är totalt sönder brutet. Ringer polisen som gör en kontroll av den. Det visar sig att den blivit stulen i Gävle i måndags. Polisen kommer med en släpvagn och hämtar den. Tyvärr så kommer nog inte ägaren bli nå glad när dom får tillbaka den. Den var rätt illa åtgången.

 

 

Idag har vi haft hundträning på jobbet.

Som vanligt blev det lydnad och skyddsträning. Kände att träningssuget kom rejält tillbaka nu när planen var helt snöfri! :D

Det gick riktigt bra idag! Så nu ska det tränas inför ny uppkörning i höst men även för en del tävling i vår och sommar.

 Platsliggningsträning. Har börjat med ett nytt sätt att träna det på. Lägger en lekrulle en bit bakom henne. För att hon ska ligga och ha förväntaning på den och därigenom en säkrare moment. Flisan har varit lite uppskruvad på det här momentet. Dom två gångerna som vi gjorde det idag så kändes det mycket bätte och tryggare!
 
Nya kollegan Eskil tränar skydd!
 
Flisan och jag i dolt överfall, ett av uppkörningsmomenten. Bilderna är tagna med mobilen på långt håll, därför lite suddigt.
 
Kom hit och ta armen om du törs!
 
Skyddsarmen, Världens roligaste leksak!
Platsliggning, Flisan till höger, Eskil i mitten och Nemo till vänster. Efter 5 min skjuts 5 skott med en startpistol
Startpistol. Faktiskt läskigt lik en riktig revolver!

Kommentarer
Postat av: Katta

Hej fin blogg du har :) Kolla gärna in min! Kram.

Svar: Vad roligt att du gillar den.Självklart söka jag kika in på din blogg
Flisan

2014-03-08 @ 13:35:52
URL: http://shettisdrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0