Veckans pass avklarad och lång ledig

 

Då var den här veckans två pass avklarade. knappt nå larm på två nätter, så det var inge jätte stressiga pass vi hade. Dom larmen vi hade berodde på att en dörrstängare var trasig.

 

Men desto roligare var att det verkar som om glasögonen hittat hem!

Eller så var det någon annan som tyckte att dom behövde dessa. Men jag väljer att tro på den första, tror på den goda människan!

Det var ju i helgen som Flisan hittade ett glasögonfodral på ett ställe där jag brukar släppa lös henne och rasta henne.

Igår kväll när jag kom dit och släppte ut henne så var stenen tom där jag hade lagt dom.

 

 

Det var dom här glasögonen Flisan hittade i helgen!
 

Sen kan jag konstatera att våren inte är långt borta! Hittade dessa utanför en kund igår kväll! Snödroppar! Och för er som inte visste så tillhör dom amaryllisväxter familjen! Ja klart jag googlade fram det! Vad tror ni egentligen är ju väktare inte blomexpert?! ;)

 

Jag ska inte vara sämre heller!

Jag har och kommer säkert tjata om det här med hur tidningar skriver om oss i tidningarna.

 

Det här kunde man läsa i Länstidningen i Södertälje.

Vilken hjälte! Men så klart utlämnas det en hel del information.

Det var bara det att det också var en väktare som hoppade i! Båda är stora hjältar som hoppade i och räddade livet på kvinnan! Men det är tråkigt när inte alla som var med framhävs i media!

 
http://lt.se/nyheter/blaljus/1.2378879-polis-hoppade-i-vattnet-raddade-kvinna

 

 

http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2379911-mikael-tvekade-aldrig-gjorde-en-hjalteinsats

Kanske det värsta i det här tycker jag är att polismannen ställer sig i tidnigen och tar åt sig all ära!

Sen går faktiskt tidningen ut med en till artikel där man skriver ut att det var en väktare från Securitas som var med!

 

 

 http://lt.se/nyheter/sodertalje/1.2381006-aven-vaktare-bakom-raddningen-av-kvinnan

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0